مهارت های زندگی

بازی های افزایش همدلی در کودکان

بازی برای آموزش همدلی به کودکان و بازی در مورد همکاری باعث می‌شود کودکان بهتر بتوانند احساسات خود را بروز دهند و نظرات دیگران را درک کنند. بازی برای همکاری| بازی برای آموزش همدلی به کودکان ۱. جریان سیال ذهن ۲. فکرم را کامل کن بازی های مشارکتی برای کودکان ۳. گم شده| برای آموزش همدلی به کودکان ۴. بازی در مورد همکاری، چه کسی آن را گفت؟ ۵. مشخصات فردی شخص مشهور ۶. افراد رویایی ۷. موزه من|بازیدر مورد همکاری ۸. حقه یا خصوصیت ۹. صفت من را حدس بزن ۱۰. بازی هایی برای آموزش همدلی به کودکان، تکه های شخصیت ۱۱. کمک (بیشتر…)
مشاور,مهارت های زندگی

آموزش مهارت‌های مقابله با هیجان به کودک

آموزش مهارت کنترل هیجانات به کودکان بخشی از تقویت هوش هیجانی است. اگر بتوانیم در مواجه با احساسات مثبت و منفی کمی خودمان را کنترل کنیم در واقع اگر بتوانیم واکنشمان به آن هیجان را کنترل کنیم به این معناست که ما هوش هیجانی خوبی داریم. بعد از کنترل‌کردن هیجان واکنش درست نشان‌دادن به هیجان مطرح می‌شود. در این مطلب در مورد راه‌های تقویت مهارت کنترل هیجانات در کودکان صحبت می‌کنیم. (بیشتر…)
فرزندپروری,مشاوره کودک

راهکارهای افزایش اعتمادبه نفس در کودکان

در روان‌شناسی، اعتمادبه‌نفس به‌عنوان ارزیابی ذهنی یک فرد در مورد خودش تعریف می‌شود. به عبارت ساده، اعتمادبه‌نفس آن چیزی است که درباره خود فکر می‌کنیم؛ بنابراین اینکه کودک شما درباره خودش چه فکر می‌کند چه اهمیتی دارد؟ به‌هرحال آن‌ها فقط بچه هستند! البته شاید. اما کودک شما روزی بزرگسال می‌شود و اینکه نسبت به خود چه احساسی دارد در تصمیماتش نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. درجه اعتمادبه‌نفس یک کودک می‌تواند بالا یا پایین باشد. کودکان با اعتمادبه‌نفس سالم حس مثبتی نسبت به خود دارند و اطمینان بیشتری دارند، برخلاف کودکان با اعتمادبه‌نفس پایین که می‌تواند تأثیری منفی بر انتخاب‌های آن‌ها...