مشاوره کودک

مشاوره کودک چیست؟

0 0
Read Time:۲ Minute, 23 Second

سلامت روان بخش مهمی از سلامت کلی کودک است و تاثیر زیادی بر سلامت جسمی کودک و توانایی های او دارد. سلامت روانی کودک تاثیرات بلند مدتی بر توانایی کودک و شکوفایی استعدادش به عنوان نوجوان و حتی به عنوان یک بزرگسال دارد. دوره‌ی کودکی و نوجوانی دوره بسیار حساسی در زندگی فرد است و اگر مشکلی در این دوره بوجود بیاید نباید از آن غفلت کرد زیرا این مشکلات زمینه ساز مشکلات بزرگتر در بزرگسالی می‌شوند و ممکن است درمان آن سخت تر و زمان برتر باشد. در پاسخ به این پرسش که مشاوره کودک چیست؟

باید گفت مشابه مشاوره در بزرگسالان است. یعنی جلسات در فضایی امن برگزار می‌شود تا در افکار، رفتار و احساسات کودک تغییراتی ایجاد شود. تنها تفاوت بزرگ میان درمان بزرگسالان و کودک این است که درمان برای کودکان بصورت بازی یا قصه صورت میگیرد.

در این شیوه سعی می شود از طریق بازی یا قصه ارتباط بهتری بین کودک و درمانگر برقرار شود و مفاهیم بصورت قابل درک تر برای کودک بازگو شود.

مشاوره کودک بصورت بازی درمانی


معمولا صحبت کردن در مورد مشاوره کودک و نوجوان برای والدین ساده نیست، و پدر مادرها دوست ندارند فرزندشان نیاز به مشاوره و درمان داشته باشد. این موضوع باعث می‌شود که والدین، فرزند خود را نزد درمانگر نبرند و این باعث ایجاد اختلال در بزرگسالی کودک می‌شود.

زیرا درمان‌های روانشناسی کودک و نوجوان می‌تواند زندگی فعلی و آینده کودک را تغییر دهد و باعث رشد و شکوفایی او در آینده شود. نکته مثبت این است که خوشبختانه اختلالات روانی در کودکان و نوجوانان قابل درمان است.
جلسات مشاوره کودک می‌تواند تنها با خود کودک، همراه با والدین کودک و یا با بیش از یک خانواده برگزار شود.در مشاوره کودک، درمانگر مشکلات را به بخش‌های قابل کنترل تجزیه می‌کند و کودک می‌تواند آن‌ها را بهتر درک کند و با آن‌ها کنار بیاید.

مشاوره کودک


یک مشاور کودک خوب می‌تواند موارد اساسی را که بر سلامت روان فرزند شما اثر می‌گذارد به خوبی شناسایی کند و به سرعت درمانی را که برای فرزند شما مناسب ‌تر است، شروع کند. واقعیت این است که بسیاری از کودکان و نوجوانان قادر به پردازش کامل پیچیدگی‌هایی که همراه با مسائل عاطفی و روحی روانی تجربه می‌کنند نیستند. اینجاست که مشاوره می‌تواند دقیقا همان چیزی باشد که کودک شما برای رسیدن به تمامیت ذهنی نیاز دارد.
هدف اصلی مشاوره کودک و نوجوان استفاده از دانش و تخصص یک مشاور برای از بین بردن نگرانی‌های شما و کمک به فرزند شماست. مشاور کودک می‌تواند از ابزار‌های مناسب برای مقابله با مسائل روانی بوجود آمده در فرزند شما استفاده کند. علاوه بر آن به شما و فرزندتان کمک کند تا اوقات ناخوشایند، ترسناک، تحریک کننده اضطراب و چالش برانگیز را با استرس کمتری پشت سر بگذارد

Happy
Happy
۰ %
Sad
Sad
۰ %
Excited
Excited
۰ %
Sleepy
Sleepy
۰ %
Angry
Angry
۰ %
Surprise
Surprise
۰ %
تصویر نویسنده
مینا سادات موسوی موید

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *